Řada místních s tímto nápadem horlivě souhlasí. Buržoustské segwaye už zatrhli dávno. A nyní, spolu s koly by rádi zakázali i koloběžky. Od desíti rána do šesti večera by cyklista pod pořádnou pokutou nesměl sednout na kolo. Všude. Tak třeba Markéta, nyní na mateřské, šikovná děvucha, tvrdila, že se často pohybuje na Václaváku a přísný zákaz všech kol schvaluje. Chce tak ochránit jejího syna, který brzy vyleze z kočárku. A všimla si, že stejný problém mají i staří lidi. Co teď? Koho upřednostnit? Ty na kole, nebo ty s malými haranty v kočárku a důchodce s francouzskými holemi? Ještě nedávno radní podporovali cyklistiku ve městě na úkor osobních aut. ,,Jezděte do práce na kole a ne autem, zajistíme si lepší ovzduší všem“. A každý rok nacpou pár milionů do cyklostezek. Teď by cyklisty zakázali?
Snadné. Zákazy, jak se zdá, lze vyřešit vše. Stezky už tam jsou a jezdí se po nich. Kolo nesmrdí jako auťák. Pokud mladým maminkám a důchodcům vadí kola, neměli by se v Praze vůbec pohybovat. Prostě přísný zákaz vstupu všem maminkám s kočárky a důchodcům s berlemi. Kdo byť jen jednou nohou, nebo francouzskou holí do centra vstoupí, 9 mil. pokuta, ať ani pokladna Prahy 1 neprohloupí. Kam s maminkami a důchodci, kteří stejně jen svou nemotornou přítomností ohrožují životy cyklistů? Mohou třeba někde do lesa, někam za město. Jistě by se tam dala natáhnout jedna stanice metra. Tedy?
Auta na silnici.
Kola a koloběžky na chodníky a cyklostezky.
Maminky s důchodci do lesa.
Kdo to poplete, toho stihne tvrdý finanční trest. Kdo nezaplatí, na toho exekuce!
P.S. A jestli ten synek Markéty raz sleze z toho kočárku a vleze na kolo, v Praze, tak o něj přerazíme důchodcovu francouzskou hůl.